Vijesti
Osam povezanih koncepata globalnog učenja
Autor: darko cek, 3. 3. 2015.
Svi ljudi su građani svijeta, i učenje djece u školi o toj činjenici može ih učiniti osjetljivijim u vezi globalnih pitanja i potaknuti ih na gledanje na stvari šire od vlastite perspektive. Globalizirana učionica pomaže učenicima uvidjeti lokalni značaj međunarodnih događaja.
Globalna kompetencija za djecu je jednako važna kao i razumijevanje matematike, jezičnih vještina i znanosti. Za nastavnike je ključno da ispitaju najvažnije koncepte koji podržavaju globalno učenje, razmotre kako su ti koncepti povezani i eksperimentiraju s načinima njihova uvođenja u nastavu kako bi se učenike uspješno poučavalo o svijetu.
Koncepti globalnog učenja
- Globalno građanstvo: iako se konkretna obilježja često razlikuju, ljudi su skloni smatrati se građanima svijeta na temelju životnog iskustva i izloženosti različitim perspektivama. Neki se ponašaju kao globalni građani kod kuće, gdje se angažiraju u rješavanju globalnih pitanja ili druže s različitim kulturama u lokalnim sredinama. Za ostale, globalno građanstvo znači iskustvo iz prve ruke u stranim zemljama i s različitim kulturama.
- Međuzavisnost: međuzavisnost se odnosi na odnose u kojima su članovi skupine ovisni jedan o drugome. Članovi skupine mogu biti emocionalno, ekonomski, ekološki i/ili moralno ovisni jedan o drugome i odgovorni jedan za drugoga.
- Socijalna pravda: socijalna pravda u društvu podrazumijeva pravičnost, međusobne obveze, odgovornost za sugrađane i jamstvo da svaka osoba - bez obzira na rasu, društveni sloj ili rod - ima jednake šanse uspjeti u životu.
- Rješavanje sukoba: rješavanje sukoba proces je prestanka neslaganja između dvoje ili više ljudi ili strana na način koji je konstruktivan za sve uključene. Iako sukobi nastaju u brojnim situacijama (npr. u učionici, kod kuće i između zemalja), važno je uzeti u obzir da sukobi mogu biti prepreka društvenom razvoju te kako se rješavanjem sukoba promiče sklad.
- Raznolikost: koncept raznolikosti uključuje prihvaćanje, poštovanje i razumijevanje činjenice da je svaki pojedinac na svijetu jedinstven i jednak ostalima bez obzira na svoju rasu, spol, etničku pripadnost, dob, tjelesne sposobnosti, vjeru i ideologiju. Na nastavi će proučavanje razlika među ljudima u sigurnom, pozitivnom i poticajnom okruženju ohrabriti učenike da prigrle raznolikost koja ih okružuje.
- Vrijednosti i percepcije: vrijednosti su načela ili standardi ponašanja koji vode pojedince ka razumijevanju što je važno u njihovim životima. Percepcije se, u odnosu na globalno učenje, razvijaju tako da pojedinci uče kritički ocjenjivati svoje viđenje svijeta i otkrivati utjecaj koji imaju na vrijednosti drugih ljudi.
- Ljudska prava: ljudska prava su inherentna i pripadaju svim ljudima bez obzira na nacionalnost, spol, vjeru, rasu ili bilo koje drugo ljudsko obilježje. Ljudska prava, uključujući pristup čistoj vodi, slobodu govora ili pristup obrazovanju, obično su međusobno povezana.
- Održivi razvoj: održivi razvoj odgovara na potrebu za održanjem i unapređenjem trenutnih standarda življenja bez daljnjeg nanošenja štete planetu. Održivi razvoj u praksi potiče pogled na svijet kao sustav u kojem ponašanja pojedinca i društva utječu na cjelokupni sustav. Na primjer, shvaćanje da zagađenost zraka u Sjevernoj Americi utječe na kvalitetu zraka u Aziji, a da pesticidi koje se prska u Argentini štete ribljim fondovima uz obalu Australije.
Tražilica
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Oglasna ploča
Linkovi |
> AZOO |
> MZOS |
> Portal za škole |
> Pogled kroz prozor |
> CARnet |
> NCVVO |
> Moja matura |
> HDPIO |
> MIPRO |
2015_10_30-ŽSV.docx
Elementi-INFO-EDU.pdf
Kurikulum.pdf
Mentorstvo_Boris_Caput.pdf
VH_Mentorstvo pripravniku - VZSV INF ZG 30 8 2013.pdf
Elementi-INFO-EDU.pdf
Kurikulum.pdf
Mentorstvo_Boris_Caput.pdf
VH_Mentorstvo pripravniku - VZSV INF ZG 30 8 2013.pdf