Zaključci i prijedlozi sa stručnog skupa ŽSV PGŽ nastavnika računalstva/informatike srednjih škola
Autor: darko cek, 19. 4. 2016.
Vrsta skupa: Županijsko stručno vijeće
Naziv skupa: Županijsko stručno vijeće nastavnika informatike i računalstva srednjih škola Primorsko-goranske županije
Datum održavanja: 12.04.2016.
Mjesto održavanja skupa: Građevinska tehnička škola, Rijeka
Broj sudionika: 38
Moderator: Maristela Rubić, prof., član Stručne radne skupine
Zaključci:
1. JASNOĆA I USKLAĐENOST DOKUMENTA
a. Domene/koncepti su jasno određeni.
b. Očekivanja su dovoljno specifična da omogućuju jasno razumijevanje onoga što se očekuje od učenika.
c. Ishodi su optimalno složeni, a preporuke su izvrsne.
2. RELEVANTNOST DOMENA/KONCEPATA I OČEKIVANJA
a. Dokument uzima u obzir moderne koncepte učenja i poučavanja.
b. Većina ishoda je postavljena relevantno, iako postoje ishodi koji su suvišni u određenim razrednim odjelima (vidi točku 7).
3. KOHERENTNOST, POVEZANOST DOMENA/KONCEPATA I OČEKIVANJA
a. Poveznice s drugim područjima kurikuluma su kvalitetno postavljene te bi ih trebalo međusobno dogovoriti na početnim razrednim vijećima.
4. INKLUZIVNOST, ODGOVARANJE NA POTREBE DJECE I MLADIH OSOBA
a. Dokument je uopćen pa bi se individualne potrebe učenika trebale sagledati i prema njima prilagoditi dokument.
b. Smatramo da su očekivanja realistična uz trud i rad samih učenika.
c. Pod pretpostavkom dobrih temeljnih znanja, dokument je obuhvatio većinu učeničkog iskustva.
5. PRAKTIČNOST, UPOTREBLJIVOST, IZVEDIVOST
a. Smatramo da su ishodi primjereni i ostvarivi uz značajan angažman nastavnika i poštivanje predloženog standarda za informatički kabinet te korištenje alternativnih sredstava kojima učenici mogu doći do informacija (mobiteli, tableti…).
b. U okviru planiranih 70 sati postoji bojazan kako nije moguće ostvariti željene ishode kod učenika.
6. DJELOTVORNOST
a. Omogućuje, ali ima prostora za napredak.
b. Prema navedenom, zbog preopterećenosti nastavnim sadržajem, djeca neće moći razviti svoje pune potencijale.
7. ISHODI ZA ODREĐENU GODINU UČENJA I POUČAVANJA PREDMETA
A.2.2. Pojam kriptiranja (enkripcija) obraditi informativno i praktično u cilju zaštite podataka.
B.2.1. – B.2.4. Težinu zadataka individualno prilagođavati razrednim odjelima prema strukturi uspjeha učenika.
C.2.3. Nejasno! Misli li se na cijeli Excel?
8. OPĆI DOJAM
Smatramo da je prijedlog kurikuluma donio napredak u većini područja predmeta.
9. DODATNE PRIMJEDBE
Nema.
PRIMJEDBA: potreba za metodičkim priručnikom za informatiku.
Prijedlozi:
Na Županijskom stručnom vijeću, većinu su činili profesori strukovnih srednjih škola, pa su prijedlozi i zaključci iz tog djelokruga. Polazeći od činjenice da je informatika u osnovnoj školi i dalje, uglavnom, izborni predmet, učenici u srednju školu dolaze s vrlo velikim gradacijama u predznanju, vrlo često slabo pripremljeni. Nastavniku treba ostaviti veliku autonomiju u određivanju kako i koliko, obzirom na postavljene i očekivane ishode. Postavlja se pitanje do kuda doseže sloboda odabira sadržaja kojeg nastavnik treba ispredavati i da li postoji, po tom odabiru, pripadajući minimum sati za određenu domenu, a u slučaju da postoji, tko ga određuje. Stoga bi nastavnik, unutar slobode odabira sadržaja i tema iz određene domene, morao biti ograničen minimumom potrebnim za uspješno polaganje Državne mature. Bilo bi potrebno uvesti i vanjsko vrednovanje nakon dosegnutog ishoda (npr. on-line testovi) i to onih koje je izradila Stručna radna skupina (ista ona koja je razrađivala detaljne ishode). Bez vanjskog vrednovanja za sve razrede neće biti usklađenog vrednovanja – učenici ne ovise o nastavniku, već o postavljenim kriterijima.
Ishodi su primjereni i ostvarivi uz značajan angažman nastavnika i uz poštivanje predloženog standarda za informatički kabinet, te korištenje alternativnih sredstava kojima učenici mogu doći do informacija (mobiteli, tableti,…). Težinu zadataka prilagođavati razrednim odjelima prema strukturi uspješnosti učenika i vrsti strukovne škole (elektro, ugostiteljska, prometna, građevinska, trgovačka, …), kao i predviđenom broju sati. Programiranje bi bilo potrebno izbaciti iz strukovnih škola ili, ako jest, onda bez funkcija. Algoritme obraditi, ali bez implementacije u neki programski jezik.
« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Linkovi | ![]() |
> AZOO |
> MZOS |
> Portal za škole |
> Pogled kroz prozor |
> CARnet |
> NCVVO |
> Moja matura |
> HDPIO |
> MIPRO |
![]() |
Elementi-INFO-EDU.pdf
Kurikulum.pdf
Mentorstvo_Boris_Caput.pdf
VH_Mentorstvo pripravniku - VZSV INF ZG 30 8 2013.pdf