Kako izbjeći kritiziranje učenika u razredu
Autor: darko cek, 13. 2. 2017.
Mnogi učenici, ali i odrasli, nerado se prisjećaju trenutaka kada su ih nastavnici za vrijeme nastave otvoreno kritizirali. Čak i nekoliko godina nakon što se kritiziranje dogodilo ili se sustavno događalo, posljedice mogu biti dugotrajne, teške i traumatične.
Autor: Dora Jelakovic
Nastavnici često imaju potrebu kritizirati učeničke jer smatraju kako je to dobra odgojna disciplina koja ih može motivirati da budu bolji, da ulažu više truda u učenje i ponašanje, ali i da to bude način kako im se mogu osvijestiti posljedice njihovog ponašanja. Kritiziranje ne podrazumijeva vrijeđanje, već javno podcjenjivanje, prigovaranje i kažnjavanje za neuspjeh i neprilično ponašanje, a u takvim trenucima nastavnik osjeća kako preuzima kontrolu nad situacijom. Je li doista tako? Pročitajte u nastavku teksta.
Kako spriječiti ili riješiti situaciju u kojoj se učenik otvoreno kritizira pred cijelim razredom?
- Kada se učenik ponaša neprimjereno za vrijeme nastave prema nastavniku ili razrednim kolegama, potrebno je individualno riješiti problem. Nastavnik treba otvoreno i iskreno razgovarati s učenikom i objasniti mu pravila primjerenog ponašanja. Učeniku je potrebno naglasiti kako neprimjereno ponašanje snosi određene posljedice i preuzimanje odgovornosti za pogrešan odabir.
- Nastavnici trebaju izbjegavati sarkazam, ironiju, ruganje i podcjenjivanje učenika.
- Ako nastavnik primijeti kako se učenik ponaša drugačije nego inače, potrebno je pratiti razvoj događaja i ponašanja. Djeca se često ne znaju izraziti, imaju privatne probleme kod kuće (gubitak člana obitelji ili bolest) i odraz njihovih situacija najčešće se odražava neprimjerenim ponašanjem u školi, naglim padom uspjeha i ocjena, introvertiranošću i gubitkom interesa za druženje i učenje. U takvim je situacijama potrebno pratiti znakove koje učenik možda pokušava dati svojem nastavniku (zadaćnice, eseji, domaće zadaće itd.). Učenici ponekada na suptilne načine pokušavaju skrenuti pozornost na sebe i na svoje probleme u želji da im se pomogne. Nastavnikova je zadaća u tom trenutku istražiti zašto je došlo do promjene ponašanja individualnim i iskrenim razgovorom s učenikom, a ako je potrebno, također je poželjno razgovarati s roditeljima ili potražiti stručnu pomoć i savjet školskog psihologa i pedagoga.
- Društvene su mreže vrlo popularne koliko među učenicima, toliko i među nastavnicima. Danas je uobičajeno i da su nastavnici prijatelji s učenicima na svojim društvenim mrežama. Kada su u pitanju učenici, nastavnici se trebaju suzdržavati u javnim objavama u kojima se spominju njihovi učenici, pogotovo ako je u pitanju negativni osvrt na nečije ponašanje, znanje, sposobnosti, domaće zadaće i testove.
- Ako nastavnik izgubi kontrolu u određenom trenutku i ako se učenik osjeti kritiziranim i posramljenim, potrebno je ispričati se. Isprika treba biti iskrena i potrebno je pripaziti da se situacija ne ponovi.
- Ako nastavnik nije svjestan kako se učenik u određenoj situaciji osjetio kritiziran i ako učenik skrene pozornost nastavniku na određeni događaj u kojem se osjećao loše ili manje vrijednim, potrebno je uzeti u obzir njegove osjećaje, iako možda nastavnik smatra kako su oni preuveličani. Djeca su osjetljiva i emotivna u svojem odrastanju i potrebna je izvjesna hrabrost kako bi priznali svojem nastavniku kako su se osjećali u određenim trenucima.
Kritiziranje učenika na direktan ili indirektan način može snažno utjecati na njegov razvoj i odnos prema školi i obrazovanju. Učenici se u razredu trebaju osjećati sigurno i zaštićeno, a nastavnici im svojim dobrim primjerom odnosa imaju priliku pokazati i naučiti ih kako se odgovorno ponašati prema sebi i drugima.
Izvor:
https://www.edutopia.org/blog/12-ways-avoid-student-humiliation-richard-curwin
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Linkovi |
> AZOO |
> MZOS |
> Portal za škole |
> Pogled kroz prozor |
> CARnet |
> NCVVO |
> Moja matura |
> HDPIO |
> MIPRO |
Elementi-INFO-EDU.pdf
Kurikulum.pdf
Mentorstvo_Boris_Caput.pdf
VH_Mentorstvo pripravniku - VZSV INF ZG 30 8 2013.pdf