2015-04-28 15:08:55 Cjelovita kurikularna reforma za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Početkom veljače započeo je rad Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme. Zadatak skupine je određivanje glavnog smjera kurikularnih promjena, fokusirano vođenje procesa tijekom prve dionice kurikularne reforme te koordiniranje rada i sudjelovanje u radu stručnih radnih skupina na različitim razinama. Što uključuje kurikularna reforma? Kurikularna reforma jedna je od prvih mjera kojom započinje realizacija Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije na kojoj će raditi velik broj stručnjaka i radnih skupina. Kako bi predložene promjene mogle odgovoriti na stvarne potrebe obrazovnog sustava, na kurikularnoj se reformi očekuje ključan doprinos učitelja, nastavnika, odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja Cilj kurikularne reforme je uspostavljanje usklađenog i učinkovitog sustava odgoja i obrazovanja kroz cjelovite sadržajne i strukturne promjene, kako bi se: Učenicima osiguralo korisnije i smislenije obrazovanje, usklađeno njihovoj razvojnoj dobi i interesima te bliže svakodnevnom životu, obrazovanje koje će ih osposobiti za suvremeni život, svijet rada i nastavak obrazovanja. Ova će dugoročna i dugotrajna promjena obuhvatiti i produljenje obveznog obrazovanja na devetogodišnju osnovnu školu, no promjene će biti uvođene stupnjevito, a u prvoj fazi obuhvaćaju: izradu kurikuluma svih razina i vrsta odgoja i obrazovanja temeljenih na odgojno-obrazovnim ishodima; Osnovne postavke kurikularne reforme Promjene predložene kurikularnom reformom neće biti „kozmetičke prirode“ (poput često korištenih termina „rasterećenja“, „olakšavanja torbi“ ili „izbacivanja dijela sadržaja“), već početak smislene, sustavne i korjenite promjene hrvatskog obrazovanja. Ove promjene se nastavljaju na brojne vrijedne pokušaje i inicijative započete u prethodnih 25 godina te iz istih preuzimaju određena dobra rješenja i pravce. Cjelovita će kurikularna reforma, između ostaloga, biti usmjerena na: Razvoj temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje, Neke od osnovnih smjernica na različitim razinama i vrstama odgoja i obrazovanja su: Igra kao temelj razvoja djece i izbjegavanju „školifikacije” u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Više o cjelovitoj kurikularnoj reformi moguće je saznati na adresi http://www.kurikulum.hr/. |
Županijsko stručno vijeće profesora informatike u Primorsko-goranskoj županiji |